Říkají, že reklama je velmi výnosný byznys. Pravda, mnoho začátečníků s tím může argumentovat. Jejich reklamní rozpočty se nám rozplývají před očima a narážejí na nepochopitelný ukazatel: CTR. Ukazuje se, že toto je nejdůležitější faktor, který je zahrnut v algoritmu pro výpočet ceny za proklik. Zkusme zjistit, co je CTR v Yandex. Direct a jak se s ním spřátelit. Otázka je podle odborníků globální. Pochopení tohoto faktoru vám umožní ušetřit spoustu peněz na reklamní kampani a vydělat více.
Pár slov o "Yandex. Direct"
Internet je nejoblíbenější platforma pro propagaci vašeho produktu nebo služby. Působí zde mnoho společností, jejichž podstatou je organizovat interakci těch, kteří se chtějí upozornit, a webmasterů,tj. lidé poskytující své vlastní reklamní prostory.
Vyhledávače mají v této věci největší příležitosti. Jedná se o podniky zabývající se tvorbou specializovaného softwaru. Při hledání informací na ně neustále narážíte.
"Yandex. Direct" je jednou z nejpopulárnějších reklamních společností na rusky mluvícím internetu. Je organizován na základě podniku, který vytvořil stejnojmenný vyhledávač. "Yandex. Direct" poskytuje služby inzerentům a vlastníkům stránek (webmasterům). Ti první utrácejí peníze, aby se přihlásili, ti druzí dostávají malou část z nich za poskytování vlastních stránek.
Služba, která je spojuje dohromady, tento proces přirozeně reguluje. Musí neustále udržovat rovnováhu mezi reklamou a kliknutím na ni. V opačném případě jej opustí jak inzerenti, tak webmasteři. Ano, a návštěvníci budou mít za to, že jeho služby nemají dostatečnou kvalitu a půjdou do jiného vyhledávače. Internet je vysoce konkurenční oblastí. Nyní, když chápete, o jakém tématu se diskutuje, můžete přejít k jádru věci. Co je tedy CTR v "Yandex. Direct"?
Pravidla
Musíte pochopit, že do reklamy je zapojeno mnoho lidí. Používají stejné klíčové fráze, proto spolu soutěží. A Yandex. Direct působí jako rozhodčí. Školení organizované společností o tom poskytuje určité informace, ale nestačí.
Cílem „Yandex“jevydělávat peníze. Vytváří pravidla, která umožňují každému inzerentovi vzít si co nejvíce. Například cena za proklik v Yandex. Direct se může u podobných reklam lišit. „Rozhodčí“nehledí na to, kolik souhlasíte s platbou, ale na zpětnou vazbu spotřebitele. Je pro něj důležitější, aby lidé klikli na reklamu.
Pokud tomuto bodu rozumíte, bude snazší zjistit, jaká je CTR v Yandex. Direct a jak ovlivňuje rozpočet. Firmě je opět jedno, kolik peněz jste ochotni jí dát, pokud jsou reklamy neohrabané nebo neoslovují veřejnost. Snaží se od každého dostat víc, to je smysl jejích aktivit.
Co je CTR v "Yandex. Direct"
Technická podpora popisuje tento koncept zcela jasně. CTR (click through rate) je ukazatelem klikatelnosti banneru nebo reklamy. Výpočtový vzorec obsahuje dva ukazatele: počet kliknutí a zobrazení. CTR je kvocient mezi nimi. To znamená, že k jeho získání je potřeba rozdělit kliknutí počtem zobrazení. Nicméně ne všechno je tak jednoduché.
Za prvé, „Yandex“tento ukazatel okamžitě nevypočítá. Při výběru reklam se zpočátku zaměřuje na předpokládanou CTR. A jak "Yandex" přijímá tato data - nikdo opravdu nerozumí. Stejná technická podpora vysvětluje, že se řídí průměrným výkonem podobných reklamních kampaní s přihlédnutím ke karmě webu (pokud existuje).
Skutečná CTR se začne počítat až po určitém počtu zobrazení. Například v roce 2016 neměl být žádnýméně než 400. Cena kliknutí v Yandex. Direct přímo závisí na tomto ukazateli. Čím menší bude, tím dražší bude zobrazení reklamy.
Logika pro řazení reklamních jednotek
Podívejme se na příklad, který ukazuje, jak CTR funguje. Máme dva inzerenty. Jeden je ochoten zaplatit 20 rublů. za každou akci klienta je druhému takových prostředků líto. Uvedl cenu 10 rublů.
Jejich reklamní kampaně nějakou dobu fungovaly. V důsledku toho Yandex viděl, že první ze sta zobrazení zaznamenalo 5 kliknutí. Jeho CTR je 5 %. Druhý inzerent provedl svou kampaň mnohem lépe. Za stejných sto zobrazení získal CTR – 15 %. Výborně!
A co Yandex vydělal? Od prvního: 20x5=100r. Od druhého: 10x15 \u003d 150 rublů. kdo je pro něj lepší? To je každému jasné, protože reklamy byly zobrazeny stejně často. Ale od ekonomičtějšího, ale pilného inzerenta, Yandex dostane více. To znamená, že se neprohloupí, dá přednost tomuto workoholikovi. A jako bonus - nižší CPC.
Ovlivňuje CTR rozpočet?
Inzerenti se neustále snaží zapadnout do „Yandex. Direct“. Zlepšuje se školení pro ty, kteří chtějí začít podnikat. Abyste dosáhli výsledků a nevyhořeli, musíte se zajímat o nové produkty, studovat zkušenosti někoho jiného. Před časem se tedy ukázalo, že Yandex reaguje na celou reklamní kampaň, a ne na jediný banner. Analyzuje, jak pečlivě je specialistashromážděná klíčová slova, jak se používají při vytváření reklam.
„Yandex“navíc shromažďuje informace o každém názvu domény. Pokud je to nepříznivé, pak se mluví o „karmě stránek“. Ovlivňuje výsledky vyhledávání, a proto zvyšuje cenu za proklik. Chcete-li konkrétně zjistit, zda je na vašem webu něco negativního, můžete pouze experimentálně. Musíte vytvořit dvě stejné reklamy vedoucí na různé adresy. Za cenu nabízenou službou pochopíte, který z nich má lepší přístup.
Jak zvýšit CTR?
Odborníci mají na tento problém mnoho názorů. Většina z nich má tendenci si myslet, že reklamy by měly být vypracovány. Nejprve posbírejte všechny možné klíče. Yandex určitě analyzuje jejich kvalitu, když kontroluje vaši kampaň. Čím lepší klíčová slova, tím nižší cena. To odborníci zjistili v praxi.
Druhé místo ve zvýšení CTR patří samotné reklamě. Klíčová fráze by měla být v názvu a textu. Když vytváříte kampaň, musíte to dát do uvozovek. "Yandex" chápe toto znamení jako touhu inzerovat přesným výskytem slov. A tím odpadá zbytečné, nevhodné dojmy. Proto nesnižuje CTR.
Přestaňte slova
Ve službě je funkce, která vám umožňuje nezobrazovat reklamy na určité dotazy. Říká se jim stop slova. Chcete například inzerovat kožichy. Všechny požadavky s tímto slovem musí být přirozeně spočítány a přijaty. Když sbíráte klíčové fráze,přečtěte si je pozorně. Určitě nebude chybět „sleď pod kožichem“a mnoho dalšího. Takové žádosti, pokud nebudou zakázány, sníží naši sazbu a zvýší náklady na celou kampaň. To znamená, že při tvorbě reklamy je nejdůležitější vypracovat klíčové fráze.
Výběr publika
Také důležitý bod. "Yandex" se zaměřuje na klíčové fráze. Ne každý, kdo píše požadavky, však má peníze nebo schopnost koupit si produkt nebo objednat službu. Tato část publika by měla být odříznuta. K tomu existuje umístění podle věku, geografické polohy. Nepotřebujete, aby lidé z Magadanu sledovali reklamu na prodej květin v J altě, že ne? Stále za ně neutratí ani korunu, takovou možnost tito občané nemají. Proto byste se měli ještě jednou pečlivě podívat na to, komu své služby nabízíte. Vytvořte portrét potenciálního kupce a zaměřte se na něj. Pak vás "Yandex" potěší velkým CTR a samotnou kampaní - s vážným příjmem. Hodně štěstí!